Tuesday 4 September 2012

Natasya Storylife: Novelista Popular...:)

Assalamualaikum! Apa khabar kamu semua? Sihat? Saya baru sahaja buat blog peribadi saya. Saya mahu followers saya tahu apa kehidupan saya dan kejadian-kejadian yang berlaku selama usaha saya menjadi novelis yang popular ini. Wahh, tinggi betul cita-cita saya kan? Menurut Kak AinMaisarah, iaitu idola saya, jikalau mahu menjadi novelis sehingga orang tabik springg dengan dia, mestilah guna BMT supaya sempurna. Lagipun, Kak Ain menggalakkan novelis comel beliau menggunakan BMT. Kamu semua tahu tidak apa itu BMT? BMT bermaksud Bahasa Melayu Tinggi. Maksudnya, menggunakan Bahasa Malaysia dengan sempurna dan tiada singkatan perkataan SMS. Contohnya:-

Dia - Dya/Dier/Die
Aku - Aq/Ak/Akuw
Kan - Ann/An
Lah - Arr/Aa/Lha/Lh
Eh? - Ea?/ Eyh?

Oh ya, sebelum terlupa saya mahu memperkenalkan diri saya. Nama saya Natasya Alia. Berumur 10 Tahun dan bercita-cita menjadi pramugari ataupun novelis. Tetapi nenek dan keluarga yang lain menyokong saya menjadi pramugari. Hanya mama saya sahaja tidak setuju untuk saya menjadi pramugari. Kamu semua perasan tak singkatan "Die" untuk perkataan "Dia" itu bermaksud mati atau meninggal dalam bahasa inggeris? Saya juga pelik. Mengapa mereka berkata dan menulis seperti itu? Setahu saya "die" itu "mati" atau "meninggal" dalam Bahasa Inggeris. Haih...Apa nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang ini kan. Malahan, di Facebook saya pun saya menggunakan BMT. Kerana menggunakan BMT lagi bagus dari menggunakan bahasa singkatan SMS. :) Baiklah, sampai sini sahaja dahulu entri saya pada malam ini. Selamat Datang Blog Peribadi Baru! Hahahax..

Salam Hormat,
Natasya Alia.


No comments:

Post a Comment